- Kezdőoldal   Apró   Fórum   Humor   Mobil   myPage   Modell   Randi   Erotika  
 
Nap képe
Nap vicce




 
Kezdõoldal - Autó-Motor
Az új Astra családtag
Astra szedán - novembertől a márkakereskedőknél
/2007-10-10/  << Nyomtatható verzió >>
Elegáns és tágas négyajtós szedán a feljövő piacokra

- Fejlett technika, agilis és precíz viselkedés
- Közép- és Kelet-Európa: a népszerű Astra újabb karosszéria-változata
- Augusztus 23-án kezdődött a gyártás a lengyelországi Gliwicében
- Török- és Oroszország a legfontosabb piac, egyharmad-egyharmados részesedéssel

Az elegáns négyajtós Astra szedán hétre növeli az Opel-bestseller Astra család modelljeinek számát. Az új változat, amely a 2006. novemberi Istanbul Motor Show alkalmával mutatkozott be, az ötajtós lejtőshátú, a kombi, a háromajtós GTC, az OPC, a TwinTop kupé-kabrió és az áruszállító Astra Van mellé sorakozik fel. A hosszú tengelytávú kombin alapuló új Astra szedán kimagasló menetdinamikát ötvöz nagy biztonsági tartalékokkal. Négyféle, 90-140 lóerős motorja nagyszerűen egészíti ki az eddigi választékot, különösen a költségérzékeny közép- és kelet-európai piacokon. A kompakt autók török vásárlóinak 67 százaléka lépcsőshátú mellett dönt, Oroszországban 65 százalék ez az arány. Az Opel várakozása szerint e két országban kel majd el az Astra szedánok harminc-harminc százaléka. További tíz-tíz százalék kerül Spanyolországba és Délkelet-Európába. Az új Astra szedán bemutatását novemberre tervezik.

Gyorsan változik Európa autós színtere: alig öt év alatt, 2002-től 2007-ig, megkettőződött a közép- és kelet-európai értékesítés: 2.7 millióról 5.5-re. Eközben több mint kétszeresére nőtt az Opel részesedése (4.35-ről 8.9 százalékra), és az új Astra szedán tovább erősíti ezt a tendenciát.

Az új lépcsőshátú modell friss lendületet ad a hallatlanul sikeres Astra-családnak, amelyből 2006 folyamán 517 ezer darabot vásároltak Európában. Becslések szerint 2007 végére már több Astrát vesz fel Közép- és Kelet-Európa, mint Németország, így ez a régió a második helyre nyomul fel, Nagy-Britannia mögött. A lépcsőshátú autók népszerűsége miatt azonban valószínű, hogy jövőre már az élre kerül.

Az Opel hagyományt folytat az új lépcsőshátú Astrával, hiszen az első két nemzedékben is szerepelt négyajtós változat, nagy, elkülönített csomagtartóval. Az új Astra szedán első példánya augusztus 23.án gördült le a lengyelországi Gliwice futószalagjáról - ideális helyszín ez a fő piacok, tehát Közép- és Kelet-Európa ellátására. A lépcsőshátú típuselőd, az Astra Classic, továbbra is készül ott.

Az új szedán érvényre juttatja az Astra progresszív, arányos designját, dinamikus vonalait, nem kevésbé a jellegzetes menetdinamikát és nagy biztonsági tartalékokat. A kombiéval azonos, hosszú tengelytáv (2703 mm) tágas hátsó utasteret, illetve csomagtartót eredményez. A négyajtós (4587 mm hosszú, 1753 mm széles, 1458 mm magas), 490 liter poggyászterű négyajtós szedán igényes családi autó.

Hajtó- és futómű: négyféle motor, élénk viselkedés, nagy biztonsági tartalékok


Négyféle korszerű ECOTEC benzin- és dízelmotor kapható a négyajtós Astrához: két benzines (1.6-os/115 LE, 1.8-as/140 LE) és két dízel (1.3-as/90 LE, 1.7-es/100 LE). Az erőátvitelek választéka öt- és hatfokozatú manuális sebességváltóból, négyfokozatú automatából és tökéletesített Easytronic robotváltóból áll.

Az Astra élénk és biztonságos viselkedésének alapja az elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros IDS (Interactive Driving System) futómű. Valamennyi változatban alapfelszerelés az első tárcsafék, az ABS, a kanyarodási fékszabályozás (Cornering Brake Control - CBC) és a fékasszisztens valamint az elektrohidraulikus szervokormány (Electro-Hydraulic Power Steering  EHPS). Az ESPPlus opcióként kapható hozzájuk.

Felszerelés: fejlett technika a kompakt kategóriában


Az Astra szedán gazdag alapfelszerelése igényes vevőnek is megfelel. Opcióként megkapható hozzá az Astrák megannyi műszaki csemegéje, mint a bi-xenon fényszóró, a Domsegéd (Hill Start Assist - HSA), a "Quickheat" elektromos fűtés és a hátsó Park Pilot.

Az új Astra modell háromféle kivitelben készül, ezek neve Essentia, Enjoy és Cosmo. Már az Essentia is alapként tartalmazza a front- és oldallégzsákot, az ABS-t és hátul az ISOFIX gyermekülés-csatot. Komfortos és praktikus részlet a központi zár, az elektromos első ablakemelő, az állítható magasságú vezetőülés és a 60:40 arányban osztott hátsó ülés. Magyarországon az alapár tartalmazza a gazdag Essentia Plus csomagot, tehát az autóban van légkondicionáló, kormányról vezérelhető CD lejátszós rádió, bőrkormány és ködlámpa. 

A Cosmo csúcsmodell stafírungjában olyan minőségi tételeket találunk, mint a 16 colos könnyűfém kerék, a színkombinációs ajtókárpit, a zongora-fekete középkonzol, matt króm betétekkel és a bőrkormány.




  Kapcsolódó cikkek
 
Bejelentkezés
Név:

Jelszó:

Bejelentkezés
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Keresés

rovaton belül
Keress


Randi

Impresszum   Médiaajánlat   Partnereink
© 2005 Debreceni InfoPortál