- Kezdőoldal   Apró   Fórum   Humor   Mobil   myPage   Modell   Randi   Erotika  
 
Nap képe
Nap vicce




 
Kezdõoldal - Autó-Motor - Közszemle
Négy világpremier és rengeteg innováció az Opelnél a 61. Frankfurti Autószalonon
Négy világpremierrel és számos termékújdonsággal jelentkezik az Opel
/2005-09-14/  << Nyomtatható verzió >>
Rüsselsheim/Frankfurt.  A 61. Frankfurti Autószalonon (2005. szeptember 15-25.) négy világpremierrel és számos termékújdonsággal jelentkezik az Opel. Különös érdeklődésre tart számot a dinamikus formájú Astra TwinTop kupé-kabrió. A 2006 elejétől kapható, teljes értékű négyszemélyes kocsi érdekessége a helytakarékos, elektrohidraulikusan összehajtható, háromrészes acéltető, amely bőséges teret hagy az utasoknak és poggyászuknak. Először mutatkozik a nyilvánosság előtt az ötajtós Vectra és a Vectra Caravan novembertől rendelkezésre álló OPC-változata, 255 lóerős, 2,8-as, V6-os benzines turbómotorral. Különleges csemege a második generációs IDSPlus futómű – ilyesmi eddig csak a szuper-sportkocsik szűk elitjében fordult elő. Rivaldafénybe áll a Vectra és a Signum markáns küllemű, műszakilag továbbfejlesztett új kiadása is. A negyedik újonc a Zafira 1.6 CNG, gazdaságos és környezetkímélő földgázüzemmel.

E világpremiereket számos egyéb Opel-csemege egészíti ki. Például a Tigra TwinTop „Linea Rossa“: a Metro és Starsilber fényezéssel készülő, 1.500 darabra korlátozott különkiadás belsejét teljes egészében vörös szövet és bőr burkolja. A Combo 2006-os évjárata viszont minden eddiginél sokoldalúbb és attraktívabb lett, személyautó-változatát felnyíló csomagtér-ajtóval szerelik fel az eddigi kétszárnyú ajtó helyett. Szintén új a földgázzal hajtott Combo 1.6 CNG.
Felsorakozik természetesen az aktuális Opel modellek, motorok és technikák széles spektruma is, például a piacra lendületesen betoppanó második Zafira-nemzedék, és az Astra. Az időközben már ötajtós, kombi és GTC változatban is megjelent bestsellerből már félmillió készült az értékesítés 2004. márciusi kezdete óta. A röviddel ezelőtt lezárult nagyszabású próbaút-akció is jelezte az autó rendkívüli kedveltségét: a Tigra TwinTop és a Signum („Német bajnok” a J.D. Power Report 2005-ben) mellett az Astra a legkeresettebb modell. Mind az Astra, mind a Zafira értékesítését feldobja az októbertől megjelenő, 240 lóerős OPC-változat.

Opel-stand a „földre szállt ég” jegyében

A 4.480 négyzetméteres Opel-stand a „földre szállt ég” koncepció jegyében született. Különleges hangulatát levegő-kék textilsávok adják, amelyek mintha szabadon lebegnének a szellőben a világosbarna parkett fölött. Ezek térelválasztó funkciót töltenek be, egyben körülsimogatják a kiállított járművek formáit. Az oszlopok sárgán világító márka-„totemoszlopok” lettek. Az Astra Twin Top premier-modell multimédia-fallal övezett központi arénában áll, ezüstösen csillogó kerek alapzaton, fantáziadús vízi játékkal körülvéve. A járművekre vonatkozó információkat számos monitoron, témák szerint szervezett pultoknál és a nagy kiszolgáló egységben lehet megkapni.

Opel Antara GTC tanulmány

Ünnepélyes bemutató volt a Frankfurti Autószalonon, amely pont annyira volt különleges, mint maga az autó: Hétfő este a Bokenheimer Depotban Alain Vissen, az Adam Opel AG európai marketing igagatója és Bryan Nesbitt, a General Motors Europe dizájnért felelős ügyvezető igazgatója a GM legfelsőbb vezetőinek,  köztük Rick Wagoner, elnök-vezérigazgató és Bob Lutz, alelnök  jelenlétében leleplezte az Antara GTC (Gran Turismo Crossover) tanulmányautót. A cél az volt, hogy ezzel a négykerék meghajtású Opel tanulmányautóval megmutassák milyen dinamikusan és atlétikusan tud ma kinézni egy SUV (Sport Utility Vehicle). A járművet az éjszaka folyamán átszállították a kiállitás nyolcas csarnokába, az Opel standra. A jellegzetes, háromajtós Antara GTC-vel az Opel egyrészt egy új, különösen sportos SUV interpretációt mutat be a közönségnek, másrészt pedig a márka dinamikus dizájn nyelvét hangsúlyozza egy speciális jármű formációban.

A figyelemfelhívó LED fényszórók, amelyek  benyúlnak a lökhárítóba, a tipikus Opel él a motorháztetőn, a négyüléses autó eleje (hosszúság/szélesség/magasság:
4530/1970/1640mm) mind az Opel új dizájn nyelvét hangsúlyozzák. Az oldalnézetet a keret nélküli ablakok határozzák meg, amelyek elnyúló vonala a kupé kinézetet erősíti. Egy sor vizuális és műszaki részlettel, valamint az Opelre jellemző változtathatósággal a belső térben,  a tanulmányautó a gyakorlati igényeket is kielégíti. A hátsó ajtónak például úgynevezett pantografikus zsanérja van. Ennek az innovativ dizájnnak köszönhetően amikor kinyitják nemcsak felfele hanem előre is, az autó teteje fölé lendül, így a járművet rakodó személynek nem kell hátralépnie.  Ezzel kényelmesebben érhető el a csomagtér. A két hátsó ülést úgy lehet lehajtogatni, hogy teljesen lapos rakodó felület alakuljon ki.

Az első ülések egyetlen sinen mozognak, ezzel úgy néznek ki, minha lebegnének. Egy EasyEntry (könnyű beszállás) rendszer segítségével gombnyomásra egészen a műszerfalig előre csúsznak, ezzel megkönnyítve a hátsó utasok beszállását.
A motorháztető alatt az Antara GTC  az 1.9 CDTI négyhengeres dízelmotor  212 LE-s twin-turbo változatát rejti. A keresztben elhelyezett tanulmánymotor 400Nm nyomatékot biztosít 1400 fordulatnál és természetesen karbantartást nem igénylő részecskeszűrővel (DPF) van ellátva. A hatsebességes automata sebességváltóval kombinálva kiemelkedő teljesítményt nyújt: a számítógépes szimulációk 210 km/h csúcssebességet és  0-ról 100 km/órára  8 másodperc alatti gyorsulást regisztráltak.

Világpremier: Astra TwinTop – dinamikus, elegáns, négyüléses kupé-kabrió

Az IAA alkalmával ünnepli világpremierjét az Opel kupé-kabriója: az Astra TwinTop az ötajtós, a Caravan és a GTC után már a negyedik önálló Astra modell, amely 2006. tavaszától lesz kapható. A csukottan és nyitottan egyaránt elegáns, elektrohidraulikusan összehajtható acéltetős, négyüléses kocsi az intelligens tetőmegoldásának köszönhetően teljes értékű a csomagtér. 4,50 méteres hosszúsága a középkategóriájú kabriók közé sorolja az Astra TwinTopot.

Az Astra TwinTop dinamikus formája, nyilazott orra világosan mutatja a rokonságot az Astra-család többi tagjával, ám a karosszériaelemek 70 százaléka új. Különösen oldalról érvényesülnek a kupé-kabrió eltalált arányai (hosszúság/szélesség/magasság: 4,48/1,76/1,41 méter), a következetesen emelkedő övvonal és a feszesen ívelő tető. Csukottan és nyitottan egyaránt jól mutat az autó hátulról is, nem zavarja a látványt kidudorodó far, mint nem egy süllyeszthető acéltetejű kocsin megfigyelhető.

Műszakilag a harmadik Astra-nemzedékre épül a kétajtós kupé-kabrió. A kategóriában szokatlanul változatos motorkínálata négyféle benzinesből (105 - 200 LE) és az alapból koromszűrővel (DPF) ellátott, 150 lóerős 1.9 CDTI dízelből áll. A 200 lóerős 2.0 Turbo ECOTEC csúcshajtóművel 230 km/órát ér el az autó, amelyet kiemel a vetélytársak közül az adaptív IDSPlus (Interaktives Dynami¬sches FahrSystem) futómű, az elektronikus CDC (Continuous Damping Control) csillapítás-szabályozás, a sport-üzemmód, az  AFL (Adaptives FahrLicht) xenon-kanyarfény is.

A két hátsó ülésen normál termetű felnőttek hosszabb távon is kényelmesen utazhatnak. Ez a teljesen új konstrukciójú, háromrészes tető érdeme: elemei kisebbek a megszokottnál, így helytakarékosan süllyeszthetők el a csomagtartóban.

A vezetőhelyen, illetve a távirányítón elhelyezett gomb megnyomására fél percnél rövidebb idő alatt nyílik ki, illetve csukódik be a tető.

A széles, jól kihasználható csomagtartó, amelyben van két oldalsó rekesz, és egy rejtett padlótálca is a szélfogó részére, csukott tető esetén 440 literes. Szellős konfigurációban még mindig több mint 200 liter áll rendelkezésre. A bőröndöket, italos rekeszeket vagy bevásárló szatyrokat akkor is könnyű berakni, ha a csomagtartóban van az összehajtott tető. Erre szolgál az Astra TwinTop elektromos működésű rakodósegédje („Easy Load“): gombnyomásra 25 centivel megemelkednek a függőlegesen álló tetőelemek, így jól hozzáférni a védőrolóval fedett rakományhoz.

Az Astra TwinTop aktív és passzív biztonságát az Opel SAFETEC rendszere szolgálja. Boruláskor az opcionális bukócső véd, amely a hátsó fejtámlák mögött rejtőzik, és szükség esetén a másodperc töredéke alatt emelkedik üzemi helyzetbe.

Világpremier: karakteres új Vectra és Signum

Az új Vectra és Signum legfontosabb jellemzője az Opel dinamikus formanyelvének megfelelő új „arc”, az alaposan átdolgozott hajtómű-választék, benne a vadonatúj, 230 lóerős, 2,8-as, V6-os Turbo motorral, valamint számos, egyedülálló műszaki csemege. Több motorváltozathoz kapható az e kategóriában továbbra is páratlan IDSPlus-futómű (Interaktives Dynamisches FahrSystem), elektronikus csillapítás-szabályozással. Szintén a kategória élvonalát képviseli a bi-xenon fényszóró (AFL – Adaptives FahrLicht), kanyar- és kereszteződés-világítással, valamint a valamennyi dízelhez – köztük az új, 100 lóerős 1.9 CDTI-hez is – alapfelszerelésként tartozó, karbantartást nem igénylő koromszűrő. Ezekhez járul a Bluetooth mobiltelefon-portál és a jármű veszélyes csóválását megakadályozó utánfutó-stabilizátor.

A négy- és ötajtós Vectra limuzin, a Vectra Caravan és az Opel Signum ismertetőjegye az Opel új formanyelvének jegyében teljesen áttervezett orrkiképzés. A jellegzetes oldalvonallal együtt ez teszi dinamikussá és sportossá az autót. További fontos vonás az Opelre jellemző él a motorháztetőn, az első lökhárító kifejezett nyilazása, és főképp a sárvédőre, illetve a géptetőre kiterjedő fényszóró. Ennek átlátszó üveg alatt krómtól csillogó, hengeres lámpaegységei a szó szoros értelmében a Vectra és a Signum fénypontjai. A maszkot széles, krómozott keresztléc uralja, rajta az Opel-emblémával. Fekete méhsejt-hűtőrács, nagy oldalsó légbeömlők és integrált ködfényszórók mutatják még szélesebbnek az autót. A Signum sajátosságait a középső hűtőnyílás U-alakú krómkerete és a ködfényszórók krómozott gyűrűje emeli ki.

A Signum és a Vectra belseje az eddiginél is értékesebb hatást kelt. A műszerfal és az ajtókárpitok felső részének felülete bőrszerűen barkázott, új a vezetőhely fényvonala, könnyedek és elegánsak a kerek szellőzők és a krómszínű kezelőszervek.

Az új modellválaszték a korszerű ECOTEC motorok ötféle benzines (1,6 – 2,8 liter, 100 – 230 LE) és négyféle CDTI dízelmotorral (1,9 – 3,0 liter, 100 – 184 LE) kaphatók. Az utóbbiakhoz alapfelszerelés a karbantartást nem igénylő koromszűrő. Valamennyi erőforrás Euro 4-es. A Vectra és a Signum legerősebb motorját, az alumíniumépítésű 2.8-as V6-ost kettős beömlésű turbó teszi minden élethelyzetben dinamikussá. A változó vezérlésű, 60 fokos hengerszögű gép már 1500/percnél leadja 330 newtonméteres nyomatékmaximumának 90 százalékát. A csúcsérték aztán az 1800-tól 4500-ig terjedő széles sávban áll rendelkezésre. Imponálók az elérhető menetteljesítmények is: százra alig 7.3 másodpercig tart a gyorsulás, a (leszabályozott) csúcssebesség 250 km/óra. A dízelek közül a 3.0 V6 CDTI áll az élen, teljesítménye 135 kW/184 LE, nyomatéka 400 Nm, már 2000/perctől. Fogyasztása a Vectra limuzinban mindössze 6,9 liter/100 km.

Világpremier Vectra OPC: 255 turbó-lóerő és exkluzív, második generációs IDSPlus 

A Vectra OPC (Opel Performance Center), a leggyorsabb Opel újdonság, Németországban idén ősztől kapható, ötajtós lejtőshátú és kombi karosszériával. Az eddigi Astra OPC és Zafira OPC mellé felsorakozva kibővíti az Opel erőautóinak kínálatát.

A változó vezérléssel és kettős beömlésű turbóval ellátott, alumíniumépítésű, 2.8-as, V6.os benzinmotor teljesítménye 188 kW/255 LE, nyomatéka 355 newtonméter, a százra gyorsulás ideje hét másodperc alatti, a csúcssebesség 260 km/óra. Alapfelszerelés hozzá a hatfokozatú manuális sebességváltó.

Ez a világ első olyan autója egy tömeggyártótól, amelyet felszerelnek az elektronikusan felügyelt IDSPlus futómű továbbfejlesztett változatával, illetve a folyamatos csillapítás-szabályozás (Continuous Damping Control – CDC) legújabb nemzedékével. Hasonlót csupán egy-két egzotikus szuper-sportkocsiban látni. Az új CDC minimumra csökkenti a karosszéria megdőlését, ugyanakkor nagyon komfortos. A fék átmérője elöl 345, hátul 292 milliméter.

Sportos a Vectra külleme is. Elejét nagy beömlőnyílás és méhsejt-maszk teszi jellegzetessé, oldalról a 18 colos OPC-kerekek feltűnők. Hátulról a trapéz-alakú kipufogókról ismerhető fel. Belül Recaro sportülések, OPC-műszerek és bőrkormány teremtenek megfelelő hangulatot. Az OPC-család többi tagjával közös a kék féknyereg.

Világpremier: második generációs Zafira, gázüzemmel

Az új Zafira 1.6 CNG (Compressed Natural Gas – sűrített földgáz) elődjéből húszezer darab készült. A mostaniban is benne van az ülések számát kettő és hét között variáló Flex7 rendszer – mivel a padló alatt helyezkedik el a négy gáztartály, nem csökkent az autó praktikuma, sőt az előző nemzedékhez képest még nőtt is a csomagtér: ötüléses elrendezésben 645 literre (maximum 1820 liter). Ez a legnagyobb a hétüléses kompakt egyterűek körében. A “monovalentplus” koncepció maximális hatékonyságot biztosít gázüzemben. Az értékesítés 2006 elején indul, de megrendeléseket már idén ősztől felvesznek, amikor nyilvánosságra hozzák az új gázautó árait.

A Zafira 1.6 CNG nagyon gazdaságos. Átlagosan 5.3 kiló földgázt fogyaszt 100 kilométeren, és mivel a földgáz ára nagyjából 0.70 euro/kg, az üzemanyag-költség körülbelül 30 százalékkal csökken a dízelhez, illetve 50-nel a benzines autóhoz képest. Az adó és a biztosítás az 1.6-os benzinesének felel meg. Vannak környezetvédelmi előnyei is: a nitrogénoxid-kibocsátás 80 százalékkal kisebb a dízelénél, a CO2 emisszió pedig 25 százalékkal marad el a benzinmotorosétól. Korom egyáltalán nem képződik.

A CNG motorjának nagyobb a sűrítési aránya, ezáltal magasabb a hatásfoka. Optimálisan működik földgázzal, biogázzal vagy a kettő keverékével. Különleges dugattyúkat, szelepeket és szelepfészkeket építenek be, és a szívócsonkon két befecskendező-sor van, egy a gáz, és egy a benzin részére.

A 14 literes tartalék benzintankkal ott is tovább lehet menni, ahol nincs gáztöltési lehetőség. Az 1.6-os, 140 newtonméter nyomatékú Zafira CNG csúcssebessége 170 km/óra (ideiglenes adatok).

Nem kell aggódni a Zafira CNG biztonsága miatt: a nagyszilárdságú acéltartályok és a rozsdamenetes acélcsövek kívül helyezkednek el az ütközési zónán. Benne van az autóban a SAFETEC rendszer is, amely ötcsillagos értékelést szerzett a Zafirának az Euro NCAP törésteszten.

Combo – hátsó csapóajtó és Arizona sportváltozat

A Combo 2006-os évjáratának valamennyi személyautó-változatában alapfelszerelés a hátsó csapóajtó, míg a kétszárnyú kivitel opció lesz – a zárt áruszállítóval viszont éppen fordított a helyzet. A sport- és szabadidő-orientált Arizona szeptembertől kapható. Nagyobb szabad magasságának és az alapfelszerelésbe tartozó Bad Road (rossz út) csomagnak köszönhetően jól boldogul az autó burkolatlan utakon is.

Új külső színek, mutatós kárpitminták (Chili és Aqua), és faszén-színű elemek dobják fel a Combo és Combo Edition modelleket. Minden személyszállítóban alapfelszerelés az állítható magasságú vezetőülés. Új a Comfort csomag, utasülés-fiókkal, olvasólámpával és poggyászhálóval. Extraként például belső biciklitartót lehet venni.

Tigra TwinTop: “Linea Rossa”

A Tigra TwinTop “Linea Rossa” különkiadás (1500 darab) Metro és Star Silver színben készül, kárminvörös ülésekkel. Ugyanilyen színű a fejtámla, a belső burkolás egy része és a kézifék, illetve a váltókar is. Az utóbbi kettőn krómozás is hozzájárul a minőségi hatáshoz. 


  Kapcsolódó cikkek
- Ismét veteránautó-túrát szervez az Audi
- Csodajárgányok és "hétköznapi" autók
- Néhány nap, és itt az őszi autókiállítás
- Újra autócsodák lepték el a Kossuth teret
 
Bejelentkezés
Név:

Jelszó:

Bejelentkezés
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Keresés

rovaton belül
Keress


Randi

Impresszum   Médiaajánlat   Partnereink
© 2005 Debreceni InfoPortál