- Kezdőoldal   Apró   Fórum   Humor   Mobil   myPage   Modell   Randi   Erotika  
 
Nap képe
Nap vicce




 
Kezdõoldal - Autó-Motor - Közszemle
Csodajárgányok és "hétköznapi" autók
Alföldi Autóshow a Főnixben
/2005-03-14/  << Nyomtatható verzió >>

Egy csoda a sok közül
Immár harmadik alkalommal rendezik meg - 2005. március 13-14-én - az Alföldi Autóshowt, hogy a gépcsodák szerelmesei legeltethessék szemeiket olyan csodákon, melyeket egyébként személyesen ritkán láthatnának. Idén a hétköznapinak mondható Mini Cooper, BMW, Volvo, Lancia és egyebek mellett az olasz konstrukciók miatt táthatják szájukat az érdeklődők.
Az eddigi kiállítások sem szűkölködtek csemegékben, de az idén megjelenő ritka és különleges autók és motorok színes kavalkádjához fogható még nem volt hazánkban. Igazi autóshow, hiszen nem csupán a szem kap szerepet, hanem a fül is: a szerencsések, ha épp ott vannak meghallgathatják a motorok bőgését avagy duruzsolását. Érdektelen volna minden autót bemutatni, koncentráljunk inkább a "csodának", "szenzációnak" nevezett példányokra, már csak azért is, mert hétköznapi ember ezekkel találkozik a legritkábban.

Kezdjük az árban egyáltalán nem alsókategóriás, luxusban hasonló szintű, a töbihez

Maserati Spyder
képest sportos teljesítményben azonban alantabb helyet foglaló Maseratikkal. A hazai képviselet rögtön két modellel, egy Coupéval és egy Spyderrel mutatkozik be a kiállításon. Túl sokat nem árulnak el a járgányokról, ám azt tudni lehet, hogy minden szeletkéjét kézzel készítik, s hogy az igazán szép külalak négyezer köbcenti feletti V8-as motorokat takar, 390 lóerőt rejtve magába. Hiába, ezek az autók változatlanul azon mágnások házi kedvence, akik jócskán túllépnek a köreikben már-már snassznak tartott BMW-n.


"Szólíts Kicsimnek!"
Ford 650 Super CrewZer
Érdekes, hogy a kamionok között is van luxuskivitel. Ezt egy minipéldány, a még így is félelmetes hatást keltő Ford 650 Super CrewZer reprezentálja a kiállításon. A négy tonnás (!) kis kaminonocskában 7,1 köbcentis motor lapul, s hogy a hosszú úton se legyen gond - ismerve az amerikai szörnyek fogyasztását - 590 literes tankkal látták el. A Ford kicsi jószága 180 km/h-s sebességre képes, ami - valljuk be - ekkora monstrumtól nem rossz. Ez a különleges példány 2001-ből származik, s mindössze 300-at gyártottak belőle akkor, Magyarországon ez az egyetlen. Hátán hordoz egy másik gépet, a Discovery műsorából ismert híres amerikai motorépítő dinasztia a Teutel család egyetlen Magyarországra eljutott csodaszép chopperét.


"Ufók, reszkessetek!"
Pagani Zonda
Megvolt a luxus és a nagyzolás, ám ami most jön, arra csak a sci-fi rajongók lehetnek felkészülve: Pagani úr Zondája, mintha egy űrutazás élménye lenne, ezüstmetál fényezése még jobban kidomborítja az aerodinamikailag tökéletesen kidolgozott felületet. Tényleg, mintha száguldásra született volna, 3,4 másodperc alatt gyorsul százra, 10 másodperc után már 200 felett járunk! Ilyen autóval soha nem fogunk az utcán találkozni, hiszen ilyen útminőség mellett kár is lenne a 135 millió forintra becsült gépet használni.


Szerény sportőrülteknek
Lamborghini Murciélago
Az űrautó mellett húzódik meg a képességeiben és arculatában is jóval szerényebb Lamborghini Murciélago (ő "csak" 330 km/h-t tud, 3,5 másodperc alatt éri el a százat), ám ha figyelembe vesszük, hogy a fentebb említett monstre Fordban csak 1000 köbcentivel nagyobb motor zúg, már érdemes szemügyre venni! A 80 millió forintos sportkocsit a Diablo utódának tekintik, s 2001-ben indították útjára.

A 2002-es Párizsi Autókiállításon mutatták be, s három év kellett, hogy eljusson Magyarországra

Őfelsége, Enzo
a Ferrari Enzo, az idei szalon ténylegesen legnagyobb szenzációja, melynek készítésénél Michael Schumacher is letette névjegyét. Akinek van ezer forintja, beleülhet, ám kizárólag cipő nélkül, nehogy a Magyarországon élő kuwaiti tulajdonos megorroljon! Ez a csoda csak két napig tart, ám ez pont elég idő arra, hogy megcsodálhassuk a 6000 köbcentiméteres motor duruzsolását, melyben a mezőnyből kimagaslóan 660 lóerő bújik meg. Amikor más autó még csak 90km/h-nál jár, ő már rég túl van a 200-on, a

F-50, ritka szép ritkaság
gyártók 350 km/h-s végsebességet adtak meg az ismertetőben. Az árát nem nagyon hirdetik, elégedjünk meg annyival, hogy valahol 200 millió forint felett van. Akinek persze ennyi pénze van "játékszerre", annak már csakis különlegességet érdemes venni. Az viszont elgondolkodtató, hogy megelégszik-e azzal, hogy a garázsban és kiállításokon gyönyörködik benne.

"Kistestvére", a Ferrari F-50 is tiszteletét teszi, szintén népszerű és ritka példány, hiszen csupán

Ő ilyet szeretne!
346 darabot gyártottak belőle. Igaz, benne csak 4,7 ezer köbcentis motor, alig 500 fölötti lóerő dúl. 120 millió forint ezért az ékszerért már nem is nagy összeg?!

A fiatal korosztály is ámul-bámul az autócsodák láttán, s ha mindez kevés volna, ők autót is építhetnek, persze Legoból. Ám a csodaautók ebben a kivitelben sem a legolcsóbbak.

- dak -

  Kapcsolódó cikkek
- Négy világpremier és rengeteg innováció az Opelnél a 61. Frankfurti Autószalonon
- Ismét veteránautó-túrát szervez az Audi
- Néhány nap, és itt az őszi autókiállítás
- Újra autócsodák lepték el a Kossuth teret
 
Bejelentkezés
Név:

Jelszó:

Bejelentkezés
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Keresés

rovaton belül
Keress


Randi

Impresszum   Médiaajánlat   Partnereink
© 2005 Debreceni InfoPortál