- Kezdőoldal   Apró   Fórum   Humor   Mobil   myPage   Modell   Randi   Erotika  
 
Nap képe
Nap vicce




 
Kezdõoldal - Autó-Motor - Közszemle
1982 Plymouth Gran Fury
"Ilyet csak az vegyen, aki tényleg imádja a régi amerikai tepsiket!"
/2005-02-14/  << Nyomtatható verzió >>
Végre ismét megtalált egy önként jelentkező, hogy bemutassa kedvencét, és nagy-nagy örömömre egy amerikai vasról van szó!
Előrebocsátanám a tulaj szavait, miszerint ez nem az az autó, ami hosszú évek és sok millió forint után showcar állapotban van, nem is az, amit mindenki ismer a filmekből (mint General Lee vagy Eleanor), és még a motortérből sem lehet enni. Mindazonáltal ez a jármű is gyakran magára vonja az emberek tekintetét, de a hangsúly nem a feltűnésen van, inkább csak azon egyszerű fogalmon, amit úgy hívnak örömautózás!
Mint minden rendes autóőrült, az amcsi gépek rajongói sem állhatják meg, hogy ne szerelgessék járművüket, amire az ő esetükben leginkább a veterán korral járó problémák felbukkanása miatt van szükség, ám a tuningolás tőlük sem áll messze. Az átlag tuning-autós és az amerikai tuning-autós között viszont az a lényeges különbség van, hogy míg egy hétköznapi autó fejlesztése a legtöbb esetben némi chip- és optikai-tuninggal véget is ér, az USA-autós mindezt úgy oldja meg, hogy a sor-hatot V8-ra cseréli, a külső meg úgy van jól ahogy azt megalkották!

Így történt ez a Gran Fury esetében is, a szolid teljesítményű 3700 köbcenits (225-ös) sor-hat helyére egy 5,2 literes (318-as) V8-as fog bepattanni, amint elkészül - arról pedig elég annyit tudni, hogy: 200 lóerő, 350 Nm és 20 liter/100 km!
Az autót tavaly augusztus óta pofozgatja a tulaj - mivel azelőtt Pesten elég sok kisebb-nagyobb sérülés érte, összetörték az elejét és a jobb első ajtaját, illetve valami oknál fogva az autó nem hajlandó tolatni...
Ennek a kijavítása majd csak a motor beépítésével együtt valósul meg, később pedig jöhet a nagyobb hátsó híd, nagyobb hengerfejek, intake, karburátor, és még sorolhatnánk. Az autó szeretetét jelzi, hogy a tulajdonos szinte minden javítást maga végez, persze némi baráti segítség igénybevételével a nagyobb feladatoknál.
Szerencsére ebből a példányból elég sok készült, így bontott alkatrészt viszonylag könnyű szerezni, bár ez a szerencsétől is nagyban függ, de az Internet valamelyest megkönnyíti a dolgot.

A Fury-t '82-től '89-ig gyártották ebben a formában, jó néhány államban egy ideig rendőrautóként is használták, a taxi változatból pedig talán még ma is dolgozik néhány! Mégis hazánkban - sok más típushoz hasonlóan - a Gran Fury gyakorlatilag egykének mondható, mivel alig 4-5 M-body szaladgál az utakon, de a többi mind 5th Avenue!
Az ínyenceknek talán érdekesség lehet, hogy a lengéscsillapítást elöl keresztirányú torziós rudakkal oldották meg, ami nem sok autóról mondható el.
Igaz, ez már a valódi autógyártás vége felé készült, de szerencsére még magán viseli azokat a jegyeket, amiket a rajongók imádnak az USA-autókban: 1,7 tonna, több mint 5 méter (egy rámpára sem fért fel eddig), motor elöl, hajtás hátul, váltó automata, és olyan élei vannak a légellenállásra fittyet hányó karosszériának, amivel akár kenyeret is lehet szeletelni. Meg persze azért króm is akad itt-ott!
Sajnos a mostani időjárás nem nagyon teszi alkalmassá a tájat, hogy normális képeket lehessen készíteni a Fury-ról, ezért be kell érni ezzel a néhány korábbi felvétellel.

Laczkó Kornél



  Kapcsolódó cikkek
- A filmes világ első számú autói
- Hogy állnak a dolgok az autógyártók háza táján?
- Hogy állnak a dolgok a Mitsubishi háza táján?
- Hogy állnak a dolgok a politikusok parkolói táján?
- Hogy állnak a dolgok a Ford háza táján?
- '72 Plymouth Fury III
- Volkswagen Polo
- Opel Calibra Turbó
- Jaguar XJR
- Rosenbauer Simba 8x8
 
Bejelentkezés
Név:

Jelszó:

Bejelentkezés
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Keresés

rovaton belül
Keress


Randi

Impresszum   Médiaajánlat   Partnereink
© 2005 Debreceni InfoPortál